Een nieuwe manier voor je vacature op LinkedIn
Veel LinkedIngebruikers geven het al aan. LinkedIn begint steeds meer te lijken op Facebook of Instagram en er komen steeds meer persoonlijke verhalen op. Dat klopt! De reden hiervan is heel simpel. Personal branding wordt steeds belangrijker.
LinkedIn is zich hier ook bewust van en introduceert sinds enkele weken een nieuwe manier van adverteren. Namelijk een Thought Leadership advertentie. Een nieuwe manier om bijvoorbeeld ook vacatures onder de aandacht te brengen op LinkedIn. Maar wat is nu eigenlijk een Thought Leadership advertentie? Wij vertellen het je en vertellen ook onze ervaring, omdat we het zelf getest hebben.
Thought Leadership advertentie LinkedIn
Met een Thought Leadership advertentie op LinkedIn sponsor je een bijdrage van een zogenoemde “thought leader”. Dit kan bijvoorbeeld iemand binnen je team zijn die een groot netwerk heeft of iemand die veel invloed heeft op social media. De advertentie wordt dan vanuit de persoon geadverteerd met hieronder vernoemd dat dit onderdeel is van een gesponsorde advertentie van je bedrijf. Hieronder zie je een voorbeeld.
De voordelen van een Thought Leadership advertentie
Het voordeel van het inzetten van een Thought Leadership advertentie is naar onze mening heel simpel. Het bouwt mee aan het vertrouwen dat je bedrijf uitstraalt. Het is niet voor niets dat LinkedIn ziet dat personal branding veel belangrijker wordt en het daarom op deze manier ook mogelijk maakt om vanuit personen zelf te adverteren. Dit is uniek en dit was tot juni 2023 niet mogelijk. Je kunt op deze manier bijvoorbeeld ook vacatures onder de aandacht brengen. Wij hoeven jou natuurlijk niet te vertellen dat als je een nieuwe collega mag verwelkomen via je netwerk of bijvoorbeeld je team, dit alleen maar een win-winsituatie is.
Onze ervaring met Thought Leadership advertentie
Sinds een maand hebben wij een Thought Leadership Advertentie geactiveerd, zoals je ziet op Kayleigh’s account. Hierbij de cijfers die erbij horen:
- In 28 dagen tijd hebben we 70706 mensen bereikt met onze content via Kayleigh’s LinkedIn. Dit is een deel betaald en een deel organisch. In totaal hebben we door de advertentie 30303 mensen bereikt.
- Kayleigh heeft 7% meer volgers gekregen op haar profiel met hierbij een stijging van 20,8% van bedrijfseigenaren (onze doelgroep)
- Kayleigh heeft 791 profielbezoekers gehad
- Kayleigh heeft 5 nieuwe leads/afspraken binnengekregen
- Per click om ons verhaal te lezen betalen we gemiddeld €0,15
Het budget dat we hebben uitgegeven binnen deze 28 dagen is €221,64. Wij kijken dus terug op een geslaagde campagne en zullen deze functie vaker gaan inzetten.
Ben jij benieuwd hoe je deze advertentie instelt? Je kunt je gratis aanmelden op de Peanuts Academie. Hierin geven wij je uitleg hoe je deze campagne instelt.