
In december 2023 hebben wij een strategiesessie verzorgd voor Breedband Regio Eindhoven. De klant kwam hierbij met een uitdagend vraagstuk: we hebben drie verschillende labels in de markt, namelijk Breedband Regio Eindhoven, Glasvezel Eindhoven en Eindhoven Fiber Exchange. Deze labels overlappen in hun dienstverlening, waardoor het voor klanten niet altijd duidelijk is bij welk label ze welke service moeten afnemen. Hoe kunnen we effectieve marketing inzetten om ervoor te zorgen dat klanten met hun connectiviteitsvraagstukken bij ons terechtkomen?
We startten de strategiesessie met de focus op de marketing van Breedband Regio Eindhoven. Al snel bleek echter dat het vraagstuk alle labels betrof. Tijdens een gezamenlijke werksessie van een dag kwamen we tot de conclusie dat het voor klanten prettig zou zijn om één overkoepelende naam te hebben waar ze hun vraagstukken kunnen neerleggen. Intern kan het bedrijf vervolgens bepalen welk label van toepassing is en vanuit daar de juiste oplossing aan de klant aanbieden.
Het resultaat is dat Breedband Regio Eindhoven een nieuwe overkoepelende naam heeft gelanceerd: Connectie Brainport. Wij hebben deze naam bedacht en samengewerkt met onze flexibele schil om het logo verder vorm te geven, de website te ontwerpen en een jubileumfeest te organiseren. Tijdens het 25-jarig bestaan werd de nieuwe naam feestelijk onthuld.
In oktober 2024 vond de bekendmaking van de nieuwe naam en de lancering van de nieuwe website plaats. Sindsdien werken wij samen met Connectie Brainport aan de verdere uitrol van de marketing en de positionering van de nieuwe naam. door andere mensen erbij te betrekken.